Facebook

jag har börjat tänka på senaste tiden, eller började tänka på det efter att jag läst solo + sett en bild på weheartit.


Egentligen, om ni alla riktigt tänker efter, hur många av era fbvänner känner ni riktigt bra och kan verkligen räkna som vänner? Jag kan nästan sätta huvudet i pant att era allas går att räkna på fingrar och tår. Hur många pratar ni inte med på chatten men då ni ser varandra i verkligheten vågar ni, ja knappt o knappt titta på varandra, möta varandras blickar eller hälsa. Även om man hatar varandra är man "vänner" på fb. Jag tycker bara det är så fel att skriva på sina statusar precis allting, jag menar enough is enough lite privatliv som inte alla behöver veta? jag vet att jag pratar mej själv i påsen eftersom jag också ibland när jag har tråkigt kan skriva nått alldeles onödigt.
Sen detdär som ofta händer mej, man är på en fest med mycket människor, men just då, man borde ju ha kul med sina kompisar så sätter man sej vid datorn där musiken kommer ifrån och börjar facebooka, men om nån frågar vad man gör säger man bara att man "försöker hitta en bra låt" oftast när man är klar så glömmer många att logga ut och då finns det alltid de där som tycker det är roligt att s.k. facerapea och skriva alla världens konstiga statusar, som egentligen är så himla barnsligt. Nästa gång ni är nånstans där det är mycket folk, passa på att titta er omkring, hur många har inte framme sina "smartphones" och checkar runt på facebook? Jag lovar er att långt över hälften blir det i alla fall. Alla eller nej ja ska inte säga alla då överdriver jag bara men många har kanske gjort så utan att ni kanske erkänner det för er själva, men jag vet att ni har gjort så, även jag. Har tackat nej för att vara ute med kompisar eller sagt att man har nått viktigt att göra och under den tiden bara spelat nått fånigt spel på fb, eller bara chattat och tittat runt eftersom det känns så hemtrevligt där på något sätt.
kände att jag måste skriva av mej lite(skulle ha kunnat skriva hur länge som helst, men nångång får det vara stopp) duktigt om ni orkade läsa, ni får gärna komma med synpunkter:)
puss
Ronja

Kommentarer
» Anonym «

Kloka och sanna tankar!

mampuss

2011-06-23 ♥ 16:11:59
» malle «

skriv av dig flera gånger, tkr om o läsa om dina tankar :) vi ha int prata på läääänge.. o ja menar länge. Bra skrivet! kram mando :)

2011-06-23 ♥ 21:22:53
URL: http://mandoalamyyri.blogg.se/
» Lotta «

Smart nog, men de där me privatliv så bestämmer i och för sig alla personer sj, men annars så stämmer nog allt ändå :)

2011-06-28 ♥ 13:31:32
» Lotta «

Smart nog, men de där me privatliv så bestämmer i och för sig alla personer sj, men annars så stämmer nog allt ändå :)

2011-06-28 ♥ 13:31:53
URL: http://ellisite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback