MAMA

Vet ni vad jag kommer sakna mest härifrån Skotland, förutom Junior ?  Joo Jeans mamma, hon är alldeles underbar. Hon är från Uganda i Afrika så hon är mörk som natten om man kan säga så, och hennes man är vit som snön, haha ! men han har riktigt röd näsa nu när solen har tittat fram ;) Ja men iaf hon e så underbar hon liksom ler hela tiden och är så lycklig nu när hon bor i Skotland, hon liksom är en av de underbaraste personer jag har träffat, hon är så down to earth eller hur man ska säga, så äkta !  hennes hem är liksom öppet för alla dörren står öppen alla känner henne, alla kallar henne Mama ingen vet egentligen vad hon heter eller jo såklart men ni fattar pointen ? Hon är späd som en sticka och har alltid flera lagger långkjolar och 3 koftor på sej och som äkta mörkhyade så de har ju jätte jätte kort hår som är eget så det där några centimeters håret är liksom flätat fast i hennes huvud. Hon lagar mat för alla s¨mycket det går och är ingen till besvär sitter i ett eget hörn äter och skrattar. Annars sitter hon oftast om alla andra t.ex. tittar ppå tv kan hon sitta och små prata för sej själv liksom berätta berättelser och det e så rörande för hon e så underbar :D bara sitter där och småler och pratar för sej själv fast kanske ingen annan lyssnar och när hon var här en dag så hon gör liksom spontana saker, mitt i allt bara la hon sej ner rak lång på gräsmattan för hon kände för det.  Tack vare henne har jag faktiskt lärt mej en hel del, uppskatta livet, de e inte mycket man behöver för att vara lycklig saker hjälper ingenting genom att hjälpa andra kan man finna lycka. Jag tänker faktiskt när jag är äldre har jag bestämt mej nu att sticka iväg till Uganda och jobba som volontärarbetare. tänk vad roligt att hjälpa andra, har aldrig förr varit intresserad av sånt eftersom jag inte har brytt mej men nu, va fan ! Ryck upp er, tänk på dem som har de mycket svårare i Afrika o vi bara kastar iväg pengar, slänger bort mat blir arga om det är "för mycket salt" i maten eller nåt liknande skärpning people -.-  Liksom jag står inte ut med folket i Finland alla går med en sån attityd liksom "Ursäkta nu att ja finns till ja ska int störa nån" men gaaah stå på er var glada skratta dela med er av er glädje. Idag hade vi en sorts hejdå party för mej och alla liksom bara ooj vad jag kommer sakna dej ! men Mama kommer faktiskt till Finland en vecka efter mej, som tur ! Och alla är så härliga alla hälsar kramar som om alla skulle känna mej liksom . Hii Ronja how are you darling xx. Kommer definitivt komma hit tillbaka flera gånger i mitt liv, tackförmej. I love you Mama♥

så fulla av liv o glädje titta på dom jag börjar nästan gråta. Hur smutsiga kläder som helst men dom bryr sej inte va fan ? de e väl inte det som är viktigast.
Tänk hur glad han/hon skulle bli om hon eller han fick mat. usch de e hemskt

btw. läste en artikel som var skriven i Januari 2011 som det stod om att barn i Uganda dödas för att ges till Häxdoktorer som det kallas fyfan. Läs artikeln här. Snälla läs den faktiskt hjälp dem. usch

Kommentarer
» Anonym «

Dina tankar och skriverier berör. Tack! Jag är stolt över dig. Och jag är lycklig över att du fått vara tillsammans med Mama. Vi ska bjuda dem på middag i Finland! Kram

2011-07-08 ♥ 10:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback